Sfaturi pentru sesiune de la membrii ECOTUR

By mai 16, 2021Studentie

Gestionarea stresului în raport cu sesiunea

Știm că perioada examenelor este una destul de încărcată și epuizantă, existând uneori diverse temeri precum: eșecul, restanțele, că lucrurile nu vor ieși cum trebuie, deoarece ne gândim că timpul nu este suficient, că este prea mult de învățat, dar cu ajutorul câtorva sfaturi din partea noastră sperăm că vom reuși sa oferim o altă perspectivă conceptului de ,,sesiune’’.

Succint, cu cât vă doriți o notă mai mare cu atât vă gândiți mai mult la nivelul mare de informații pe care trebuie să-l știți și astfel ia naștere stresul.

Presiunea de a trece cu bine la examene poate fi copleșitoare și vă poate afecta sănătatea mentală. Iată sfaturile ECOTUR dacă totul devine prea mult.

Este normal să te simți puțin îngrijorat de examene, mai ales dacă ești sub presiunea școlii sau a familiei. Stresul la examen vă poate face să vă simțiți anxios sau deprimat, iar acest lucru vă poate afecta obiceiurile de somn sau de alimentație.

Dacă recunoașteți oricare dintre aceste sentimente sau sunteți îngrijorat de faptul că presiunea din sesiune vă preia viața, nu sunteți singuri și există lucruri pe care le puteți face:

  • Organizați-vă timpul și stabiliți-vă prioritățile!

Pe durata sesiunii, este foarte important să vă organizați timpul și să vă eficientizați procesul de învățare prin stabilirea timpului necesar alocat fiecărei materii în parte, în funcție de orarul ce conține programările examenelor. Este important să începeți să învățați în ordine și să alocați în jur de doua-trei zile fiecărei materii, dar totul este relativ și ține de capacitatea d-voastră de a estima durata de învățare pentru un examen.

 

  • Nu ezitați să cereți ajutorul!

Anunțați prietenii și familia de încredere dacă vă luptați, astfel încât aceștia să poată fi acolo pentru a vă sprijini, a vă încuraja și a vă oferi o ureche ascultătoare. Nu trebuie să treci prin asta singur. Păstrarea tuturor lucrurilor va înrăutăți lucrurile pe termen lung, așa că nu vă fie teamă să vă deschideți. Cereți ajutor! Gândește-te la tot sprijinul practic de care ai nevoie și fii sincer cu tine în legătură cu asta. Aveți voie să cereți ajutor. Încercați să găsiți un grup de studiu sau creați-vă unul. Lucrarea prin probleme cu alți studenți poate fi o modalitate frumoasă de a vă menține activă viața socială și de a vă spori moralul.

Fii blând cu tine însuți!

  • Odihniți-vă!

Odihna este, de asemenea un lucru extrem de important de care trebuie să ținem cont în timpul sesiunii. S-a dovedit științific faptul că somnul ajută la asimilarea cunoștințelor. Iar pauzele de 5-10 minute după fiecare jumătate de oră de studiu ne ajută să consolidăm mai bine informația.

  • ,,Nu lăsa pe mâine ce poți face azi’’

Din propria experiență, vă aducem la cunoștință faptul că procrastinarea nu e varianta ideală de urmat în cazul unei sesiuni fără restanțe. Cu cât amânați mai mult ceea ce aveți de făcut, cu atât mai multe sarcini, teme și materie se vor aduna și veți ajunge în punctul în care veți fi copleșit și nu veți mai putea face față.

Alungați lenea și apucați-vă de treabă!

  • Fii pozitiv!

Rețineți că rezultatele examenelor nu definesc cine sunteți. S-ar putea să fii comediantul din familie, persoana la care vin prietenii tăi pentru sfaturi de viață sau altceva. Amintiți-vă punctele forte. Ai atâtea abilități și calități. Faceți o listă cu toate lucrurile pe care le doriți de la viață, care nu implică examene. Acest lucru vă poate ajuta să realizați că examenele sunt doar o mică parte a imaginii.

  • Distrați-vă!

Amintiți-vă că și viața dvs. în afara examenelor este importantă. Faceți o listă cu toate lucrurile care vă plac și găsiți timp pentru a le face. Acest lucru vă poate reduce nivelul de stres, vă poate îmbunătăți starea de spirit și vă poate ajuta să vă simțiți revigorat și relaxat. Nu este nevoie să te simți vinovat pentru că ți-ai luat timp să te relaxezi. Vi se permite să aveți o viață socială și interese în afara studiului.

Nu uitați niciodată că de sănătatea și fericirea dvs. merită să aveți grijă!

Pregătirile pentru examen necesită o planificare deliberată și o gestionare adecvată a timpului. Dar felul de mâncare pe care îl consumăm este important și în timpul pregătirii examenului.

Anumite tipuri de alimente cresc vigilența, îmbunătățesc reținerea memoriei și pot crește nivelul de energie și bunăstarea generală. ECOTUR vă prezintă rețeta perfectă care vă poate ajuta în timpul pregătirilor pentru examen:

  • Rămâi hidratat!

Apa accelerează reacțiile chimice din corpul nostru și poate accelera viteza cu care creierul nostru procesează informațiile. Deshidratarea, pe de altă parte, poate provoca oboseală, uitare și lene. Specialiștii recomandă să bem aproximativ 1,2 litri de apă pe zi pentru o bună sănătate mintală și o bunăstare generală. Așadar, puneți astăzi o sticlă de apă la îndemână lângă biroul dvs.

  • Evitați consumul de zahăr!

Există adesea tentația de a gusta alimente cu zahăr în timp ce studiați. S-a descoperit că acest lucru este contraproductiv, deoarece consumul excesiv de zahăr duce la o grămadă temporară de energie, care este rapid urmată de prăbușirea nivelului de zahăr din sânge, cauzând oboseală printre altele.

  • Gustări sănătoase!

În loc de alimente cu zahăr, încercați să gustați nuci, brânză de vaci, smochine, fructe uscate, fulgi de ovăz, ouă și iaurt. S-a dovedit că aceste alimente bogate în proteine ​​îmbunătățesc retenția memoriei, vigilența mentală și crește nivelul de energie.

  • Încercați ceaiul verde în loc de cofeină!

Cafenelele au adesea vânzări rapide în timpul examenului din motive evidente. Pentru a rămâne treaz și alertați, studenții recurg adesea la cofeină. Cu toate acestea, s-a descoperit că cofeina oferă doar suport pe termen scurt și vine adesea cu efecte secundare precum migrene și oboseală pe termen lung. Ceaiul verde este o alternativă bună la opțiunile bogate în cofeină, deoarece oferă antioxidanți, precum și crește concentrarea.

  • Alegeți mâncarea verde!

Legumele precum broccoli, spanacul și varza sunt pline de vitamina K, care ajută la construirea căilor în creier, precum și la nitrați și antioxidanți naturali. De asemenea, conțin B6 și B12 care sunt asociate cu îmbunătățiri ale vigilenței și memoriei.

Amintiți-vă – sunteți ceea ce mâncați. Perioada de examinare nu este momentul să omiteți mesele sau să mâncați mâncare nesănătoasă. Odihnește-te adecvat și ai grijă de sănătatea ta fizică și mentală. Trebuie să fii cea mai bună versiune a ta pentru examene, așa că mănâncă bine, antrenează-te și studiază.

Lasă un răspuns