Târgoviște-Un oraș modern, într-un decor medieval

By ianuarie 4, 2018Blog, Turism

Dacă dorești să organizezi o ieșire în apropierea Bucureștiului, să respiri aer curat și să scapi de aglomerația capitalei, Târgoviște este o opțiune bună, având în vedere că distanța București-Târgoviște este mai mult decât convenabilă; la o oră distanță dacă alegi calea rutieră sau puțin mai mult pe cale feroviară. Eu am ales să ajung în Târgoviște cu trenul.

Statuia lui Dan al doilea Cel Viteaz

La nici 200 de metri de Gara Târgoviște se află Statuia lui Dan al II-lea Cel Viteaz, aceasta se află în curtea  Muzeului Comunismului, fostă unitate militară unde liderul de stat comunist Nicolae Ceaușescu precum și soția acestuia, Elena și-au trăit ultimele trei zile. Tot acolo au fost condamnați și executați. Încăperile au rămas intacte și exprimă contextul clar al comunismului și al Revoluției, atât pentru turiștii români cât și pentru cei străini, mesajele în multe limbi confirmă acest lucru.

Muzeul Comunismului

M-am îndepărtat de muzeu și am înaintat pe bulevardul Regele Carol I spre simbolul Târgoviștei, Curtea Domnească cu Turnul Chindiei. În drumul meu am admirat arhitectura deosebită a caselor, a teatrului, dar și a localurilor. De la distanță am observat arcul unei Mănăstiri, după o vizită scurtă am aflat că Mănăstirea Stelea este o replică a Bisericii Celor Trei Ierarhi din Iași. Aceasta a fost construită în 1645 ca o confirmare a împăcării domnitorului Moldovei Vasile Lupu cu domnitorul Munteniei Matei Basarab.

Mănăstirea Stelea

Mi-am continuat drumul spre Cetatea Domnească care nu trebuia să lipsească din călătoria mea, însă tot nu am putut vizita puțin și Muzeul de Etnografie unde am văzut evoluția omului, precum și Muzeul Național al Poliției Române, lăsând Muzeul de Artă și de Istorie pentru o vizită viitoare.

Muzeul de Istorie al orașului Târgoviște

Muzeul Național al Poliției Române

Drumul nu a continuat foarte mult și am intrat în parcul Chindiei, la intrare în dreapta este restaurantul Millenium, unde am luat prânzul, iar în stânga se află Terasa Vlad Țepeș. Pe lângă terasa Țepeș se ajunge și la Grădina Zoologică care este amplasată pe locul unde, în 1584, domnitorul Petru Cercel a amenajat primul colț zoologic din țară. Grădina zoologică este cea mai veche și una dintre cele mai mari din țară, aici trăiesc peste 500 de exemplare, care fac parte din aproximativ 80 de specii. Aici se află hipopotamul pitic, care este unicat în țară (adus în anul 1987), vulturul pleșuv (adus în 1991), unicat în țară e și maimuța botezată cu numele de Mangani,fiind deosebită prin culoarea neagră și moțul unicat.

Grădina Zoologică Târgoviște

Parcul Chindia a fost amenajat pe fosta grădină domnească, care este situată în spatele Curții Domnești. În parc se pot găsi un lac de agrement pe care se pot face plimbări cu barca și hidrobicicleta, precum și o grădină de vară cu cinematograf și scenă pentru spectacole.

Am vizitat parcul de-a lungul celor 33 de statui expuse și până în lac și înapoi, iar după ce am cunoscut atâția voievozi într-o singură zi, am stat puțin pe o bancă să admir lumea din jurul meu.

Lacul Chindiei

Parcul Chindiei

După ce am plecat de aici m-am deplasat spre obiectivul propus, spre complexul numit Curtea Domnească. Primul lucru pe care îl întâlnesc este statuia lui Petru Cercel și a urmat să trec pe sub Turnul Porții cu corp de gardă unde am găsit  “Lista voievozilor Țării Românești care au rezidat la Curtea Domnească din Târgoviște”. După cum este scris pe placa din marmură, această listă începe cu Mircea Cel Bătrân și se încheie cu Constantin Brâncoveanu, în total pe listă regăsindu-se 33 de voievozi.

Intrare Curtea Domnească

Din acest loc am mers spre dreapta ajungând astfel în dreptul casei Dionisie Lupu, acum Muzeul Tiparului și al Cărții Vechi Românești, unde poate fi admirat un model de tiparniță ce datează din 1778 și o vitrină în care se găsesc cărți imprimate în orașe precum Leipzig, Viena, Roma, Paris sau Amsterdam.

De aici pașii m-au dus spre Biserica Domnească, ctitoria lui Petru Cercel, o clădire cu adevărat impresionantă, îmbrăcată în cărămidă roșie fiind în contradicție cu ruinele care se găsesc alături și care reprezintă rămășițele Palatului lui Petru Cercel.

Biserica Domnească

Am ajuns și la ce am putea numi cireașa de pe tort, adică Turnul Chindiei. Acesta este cu siguranță un simbol  al orașului. Turnul a fost construit pe timpul lui Vlad Țepeș, având rol de supraveghere și apărare. Acesta este baza personajului Dracula regăsit în numeroase legende ce fascinează lumea literară.

A urmat “cucerirea turnului” etaj cu etaj. Turnul găzduiește acum o expoziție de documente, arme și obiecte care au aparținut lui Vlad Țepeș. Am ajuns în final la ultimul etaj de unde priveliștea este minunată, de sus se vedeau frumos  ruinele Palatului, amenajate cu pasarele pe care să mergi, totul astfel încât să cercetezi cu ușurință toate încăperile turnului.

Turnul Chindiei

După ce am coborât m-am mai plimbat printre Zidurile celebre ale Cetății. Din păcate, în timp ce plecam momentele artistice începeau . Vedeam oșteni venind să se lupte și domnițe îmbrăcate în haine de epocă, însă am plecat mulțumită cu gândul că mi-am îndeplinit scopul, acela de a vedea faimosul Turn al Chindiei.

Curtea Domnească

Târgoviște este un oraș cu o istorie bogată a cărei urme încă se păstrează- Mircea Cel Bătrân a fost primul care și-a pus amprenta asupra orașului. El i-a dat “calitatea” de capitală a județului Dâmbovița.

Nu știu cum era acest loc cu mulți ani în urmă, însă în prezent mi s-a părut un loc deosebit unde fiecare pietricică și fiecare fir de iarbă emană istorie. Calci pe o piatră și te gândești „oare cine o fi călcat acolo înaintea ta?”. Nu am văzut tot ce se putea, însă este un loc în care poți petrece ceva ore bune pentru a-i putea descoperi secretele în  întregime. Evoluția acestui oraș a avut mult de suferit de-a lungul vremii însă ceea ce vedem astăzi este un loc în care istoria unor sute de ani plutește în aerul din jur.

Așadar am petrecut o zi descoperind reședința județului Dâmbovița, istoria care și-a pus amprenta peste aceste locuri și am constatat că aceasta nu s-a uitat, fapt ce mă bucură deoarece Târgoviște este un oraș frumos care merită vizitat.