Responsabilitate Ecologica în Școli. Experiența din școli

By martie 25, 2018Blog

Responsabilitate Ecologica în Școli.

Experiența din școli

                    Odată cu sosirea primăverii, ECOTUR-iștii au pornit cu mult entuziasm către școlile Prahovene pentru continuarea proiectului Responsabilitate Ecologică în Școli Prahova.

Obiectivul nostru ne-a trezit cu noaptea în cap, la 4 dimineața,și ne-a adus în școlile din Prahova,unde, împreună cu un colectiv numeros de elevi din clasele a III-a și a IV-a, am învățat ce presupune un stil de viață sănătos, importanța unei alimentații corecte, ce este un meniu eco și,la sfârșit,am făcut o mare salată de fructe din care s-au înfruptat micii noștri învățăcei.

Experianța lui Lucian la școala „ Al. I. Cuza ”:

                  Pentru mine,a fost o experiență extrem de plăcută care m-a lăsat cu un zâmbet de satisfacție la sfârșit de zi. Trebuie să recunosc că am fost foarte emoționat și am avut așteptări scăzute în ceea ce privește răbdarea mea, dar, când am ajuns la școala „Al. I. Cuza”,părerea mea s-a schimbat total,odată ce am văzut receptivitatea și atenția elevilor. Plini de energie, ne-au răspuns la întrebări și ne-au adresat întrebări la care nu ne-am fi aşteptat: „ Este adevărat că roșia este un fruct?”. La vârsta lor, s-au dovedit a fi niște mici genii, dar cel mai mult m-a impresionat faptul că,pe tot parcursul activității,au fost interactivi și dornici de a ști cât mai multe despre ceea ce înseamnă o viaţă sănătoasă. Iar la sfârșit, ne-am trezit bombardați de selfie-uri și de voci, care mai de care, ce strigau: „ O să pun poza pe Facebook, să vadă toți!”, „Să îmi dati add pe canalul meu de youtube.”

Plin de energie dupa salata de fructe                                                                               Și noi copii pentru o zi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Experiență Gabrielei la ȘCOALA GIMNAZIALĂ”B.P. HAȘDEU

Mulți dintre noi am auzit această expresie: ,, Mens sana in corpore sano “,dar,oare câți dintre noi au încercat să o aplice și să o transmită mai departe?

O viață echilibrată este importantă pentru un adult, dar,oare cât de importantă este pentru un copil?

Răspunsul este cât se poate de previzibil: o alimentație echilibrată și un stil de viață sănătos joacă un rol important pentru copii. Aceștia trebuie să deprindă niște obiceiuri alimentare sănătoase încă de la o vârstă foarte fragedă.

Povestioara mea a început de la o mică expresie spusă de demult de către latini. Au fost,nu demult,cinci ECOTUR- işti înarmați cu voioșie care abia așteptau să le prezinte elevilor tainele meniului eco. Aceștia s-au dovedit foarte ascultători și interesați de subiect. Au aflat lucruri importante despre ce înseamnă un meniu eco și au reușit chiar să își compună unul.

Sugestiile pe care ei ni le-au oferit au fost,de asemenea, foarte creative. De exemplu,una dintre sugestii făcea referire la un fruct ce era pe materialul prezentat. Acesta a fost personificat și însuflețit de către un elev spunând,cu zâmbetul pe buze și destul de amuzat de ideea lui,că fructul trebuia să fie un „boxer neînfricat”.

La sfârșitul prezentării, după ce micii aventurieri au învățat pașii importanți în realizarea unui meniului eco, au avut de întâmpinat și ,,un test suprem”. Elevii s-au înarmat cu șorțulețe, furculițe, farfuriuțe și au trecut la atac. S-au luptat ce s-au luptat și,în final,au ajuns la comoară: o salată de fructe plină de vitamine ce le oferea energia necesară pentru a-și continua ziua.

Aventura începe acum!                                                                                                        ECOTUR în acțiune!

 

 

 

 

 

 

 

 

Experientă ȘCOALA CENTRALĂ CÂMPINA

Pentru ECOTUR-işti, experiența de la Școala Centrală Câmpina a fost foarte interesantă,aceasta ne-a încărcat sufletele de bucurie. Încă de la intrare,am fost fascinați de energia cu care am fost întâmpinați și de faptul că,în timpul recreațiilor, elevii au parte de muzică în curtea interioară a școlii.

Cu toate că emoțiile nu ne-au părăsit, elevii clasei a IV-a au fost receptivi și ne-au ajutat să intrăm mai ușor în colectivul lor; astfel, activitatea planificată, aceea de a îi învăța pe elevi ce reprezintă un meniu sănătos, a decurs foarte bine.

Elevii au fost foarte implicați și au răspuns foarte bine întrebărilor.  Aceştia au fost foarte conştiincioşi,  contribuind cu fructe,pe lângă cele aduse de noi,la partea practică,unde aceștia au făcut o delicioasă și colorată salată de fructe.

La final,pentru a păstra amintirea proiectului, am imortalizat totul prin fotografii și printr-o îmbrățișare drăgăstoasă.

 

Lasă un răspuns