La pas prin România- Drumeție de o zi Râșnov-Brașov

By decembrie 14, 2017Blog, Turism

Drumeție de o zi Râșnov-Brașov

Weekend-ul trecut am avut ocazia de a călători puțin până la munte. De sâmbătă până duminică. Însă a fost o vreme fantastică și numai bună de plimbat.

După cum știți, când te duci la munte, chiar și pentru o zi, vrei să vezi cât mai multe lucruri. De la atracții turistice până la minunățiile naturii. Asta am făcut eu, alături de trei prieteni de ai mei.

Am plecat dimineața de la cazare direct către Cetatea din Râșnov. Un drum frumos, străbătut prin centrul orașului, până la liftul cremaliera  de la Cetatea Râșnov.

Prețul unei călătorii a fost de 8 lei, iar dacă doreai dus-întors, 12 lei. Asta pentru doritorii deja obosiți când vad un număr mare de scări de urcat.

Dar drumul prin spatele Cetății, imediat în apropierea liftului cremaliera îi speriau mai tare.

Când am ajuns sus, după ce am coborât din lift(pentru că noi am fost mai leneși la urcare), ne-am oprit pentru câteva poze pentru a imortaliza peisajul care sincer te lasă fără aer. Vreme frumoasă, soarele și o întindere minunată pe o rază destul de mare nu au putut scăpa fără câteva poze:

Și iată-ne ajunși în cele din urmă și la Cetate:

Parcă și acum când privesc această imagine îmi aduc aminte de cât de bine m-am simțit și de cât de fericită am fost că am reușit să văd pentru a patra oară Cetatea. De fiecare dată parcă se schimbă și este din ce în ce mai frumoasă.

Datorită ghidului, am aflat că Cetatea se va închide turiștilor începând de anul viitor pentru a putea începe lucrările de “renovare”, ca în anul 2020 să fie iarăși deschisă in totalitate vizitatorilor, unde vor putea vedea exact cum era odată Cetatea. Nu vor mai exista termopane, nu vor mai exista magazinașe de suveniruri, se vor construi din nou odăile unde stăteau pe atuncii oamenii, totul va fii cum a fost odată. Ca din povești!

În caz că nu ați fost până acum la Cetate, recomand să mergeți pe jos până acolo, pentru că este un drum extraordinar, de munte și poți vedea multe. Din păcate, acum nu mai este sezonul murelor, dar mi-ar fii plăcut să pot gusta câteva direct din tufele care se întindeau până în pădure.

Prețul unui bilet diferă, dar dacă sunteți studenți veti plăti doar 6 lei !

Nu am mai avut timp să ne oprim să vizităm și cel mai mare parc cu dinozauri, Dino Parc care este  singurul parc tematic de dinozauri din România și cel mai mare din Sud Estul Europei. Sunt 47 de dinozauri în mărime naturală, fiecare atestat științific și realizat după ultimele descoperiri paleontologice. Sunt într-adevăr speciali, pentru că sunt creați din fibră de sticlă și un tip special de rășină, însă recomand dacă treceți pe acolo și aveți timp să vizitați cât mai multe lucruri cu putință. Vă las o poza aici cu Dino Parc:

Și imediat după, repede-repede, am ajuns în Brașov. Cu trenul; care după câte cred eu, știți ca e gratuit(pentru studenți), iar pentru celelalte categorii de pasageri este 4 lei biletul și faceți maxim 25 de minute pe ruta Brașov-Râșnov și invers. Ceea ce este un avantaj dacă nu ai mașină.

În Brașov bineînțeles că am mers să vizităm Piața Sfatului, care a strălucit de data aceasta datorită luminițelor și tuturor ornamentelor de Craciun. Din păcate a lipsit zăpada, dar încă nu e timpul pierdut pentru a ninge.

Din fericire, până să ajungem în Brașov, am găsit un petec de zăpadă de care ne-am bucurat din plin:

Municipiul Brașov, după cum bine știți, a reprezentat, de secole, unul dintre cele mai importante, puternice și înfloritoare orașe din zonă. Datorită poziției geografice privilegiate și a infrastructurii sale de astăzi, el permite dezvoltarea multor activități economice, culturale și sportive dar  și turistice.

Am fost foarte încântați să vedem Târgul de Crăciun de la ei, însă bineînteles ca nu a existat termen de comparație cu cel din București:

Multe căsuțe, fiecare cu tematica-i specială, multe activități și foarte multă lume plină de voioșie și gata de aventură.

Astea sunt cuvintele ce descriu cel mai bine atmosfera muntelui și a Crăciunului.

*Luminițele din întinderea străzilor lăturalnice de lângă Piața Sfatului*

*Eu lângă bradul din Piață*

*Primăria Municipiului Brașov decorată pentru sărbători.*

Așadar, mini excursia aceasta de a durat o zi, în primul rând mi-a prins foarte bine căci m-am desprins de cotidian și am fost relaxată, iar în al doilea rând, nu mereu ai ocazia să călătorești, dar când o faci sau apare ocazia de a calatori, NU EZITA !

Recomand cu mare căldură să vizitați atât Rașnovul cât și Brașovul, mai ales în această perioadă, pentru că indiferent de unde sunteți, când veți ajunge acolo vă veți simți ca acasă și foarte foarte fericiți !!!